Monday, May 30, 2016

Instagram lately..


Ik had mijn vriend een diner bon gegeven voor zijn verjaardag. Dus die hebben we even gebruikt;-) Heerlijk gegeten bij restaurant De Pijp in Groningen 

Yumm
Jeeeej bijna weekend! heerlijk lesje bodypump gedaan. 
In love with the sun
Good Food:D
De shorts kunnen weer aan in de sportschool! Morning work-out. Ready for bodyattack.

Mijn weekend ging veel te snel;-)

Hotspot Den Haag | Happy Tosti

Een favoriet als lunch is voor mij een tosti met mayo of ketchup! Zo kwam ik terecht bij Happy Tosti in Den Haag. Deze heerlijke tosti's worden gemaakt en geserveerd door medewerkers met een arbeidsbeperking. De sfeer is echt fantastisch. Je kan lekker op een schommel je lunch eten en de bediening is echt super! Ik heb nog nooit gezien dat de tafeltjes zo snel schoon werden gemaakt, er nog naar een 2e drankje wordt gevraagd en of alles naar wens is! Hier moet je gewoon een keer een tosti eten en een lekker sapje drinken;-)







Happy Tosti
Korte Poten 5
2511 EB DEN HAAG



Friday, May 27, 2016

Trend | Sport mixed with casual

Tshirt Adidas | Rok Only | Bomberjack Vero Moda | Sneakers Nike  | Zonnebril Masterdis | Rugtas Jack Wolfskin


Gezond eten, sporten en er ook nog eens sportief uitzien is tegenwoordig helemaal de trend. Ik merk dat ik mijn hoge hakken steeds vaker inruil voor sneakers. Nu het mooie weer eraan zit te komen, kunnen we weer volop sneakers dragen. De sportieve outfit is daarom niet alleen voor in de sportschool, maar ook in het straatbeeld zien we veel sportieve outfits. Een sportjasje of bomber jacket kun je prima combineren met een jeans en sneakers! Of met een rok om je look wat stoerder te maken! Wat vinden jullie van de trend sport mixed met casual? Ik zag bij Otto echt super leuke bomberjacks. Hieronder de leukste op een rij! Voor welke ga jij?
            Blue bomberjack | Printed bomberjack | Pastel bomberjack | Aztec bomberjack











Wednesday, May 25, 2016

Hotspot Amsterdam | Stradivarius

Afgelopen weekend was ik in Amsterdam en spotte ik deze winkel in de Kalverstraat. Stradivarius is een Spaanse modeketen die in maart haar deuren opende in Amsterdam. Super veel leuke fashion voor een leuke prijs. Dus mocht je een dagje gaan shoppen in Amsterdam, deze mag je als fashionista niet overslaan;-) Hieronder alvast een sneakpeak van de winkel! 














Tuesday, May 24, 2016

Eetdagboek | 10 dagen minderen met suiker + mening van voedingsdeskundige


10 dagen minderen met suiker. Eerder schreef ik al in een blog waarom ik deze challenge ben aangegaan. In dit blog lees je mijn eetdagboek. Ik moet zeggen dat ik het een hele uitdaging vond, al die etiketten bestuderen en veel zelf bereiden en 10 dagen zonder koekjes! Op dag 4 moest ik ook echt even met mijn ogen dicht langs de chocolade in de supermarkt lopen want toen had ik het echt even zwaar. Benieuwd hoe het is gegaan en of het me is gelukt zonder koekjes en snoepjes? lees dan snel mijn dagboek hieronder.

Dag 1: Zaterdag 7 mei + beweging is vandaag fietsen
Ontbijt: Magere kwark en muesli + kop groene thee citroen
Lunch: 2 biologische 100% spelt crackers kaas met roerei. Hierbij drink ik 2 koppen groene thee citroen
Tussendoor: 1 kop verse muntthee ( Ik heb mijn koekje aan mijn vriendin gegeven), water en 1 appel
Avond: Zelfgemaakte lasagne met knolselderij, winterwortel, ui, gepelde tomaat, mager rundergehakt, oregano, nootmuskaat en light room.



Dag 2: Zondag 8 mei + beweging is vandaag Bodyattack en fietsen
Ontbijt: Magere kwark en muesli + glas water
Lunch: 2 volkoren crackers met Calve pindakaas (zonder nootjes) + glas water met citroen 
Tussendoor: Water en 1 Zonnatura noten pinda- rozijnen reep
Avond: Couscous salade met feta, rucola, zongedroogde tomaat en pijnboompitjes





Dag 3: Maandag 9 mei + beweging boksen, fietsen, rondjes lopen in de pauzes
Ontbijt: Magere kwark en muesli + glas water
Lunch: Couscous salade van gister
Tussendoor: Water, pakje mini crackers van Lu olfijf&oregano, paar aardbeien, druiven en walnoten en 2 blokjes kaas
Avond: Chinese eiermie, italiaanse roerbakmix, runderbiefstuk en een beetje Kikkoman sojasaus.



Dag 4: Dinsdag 10 mei + beweging, we huren een bootje en roeien
Ontbijt: Magere kwark en muesli + kop groene thee citroen
Lunch: Ik had nog steeds couscous salade dus deze meegenomen in het bootje, en wat zonnatura knabbelmix nootjes erdoor gedaan
Tussendoor: Water, groene thee citroen, ananas, 2 blokjes kaas en ik snoep een klein stukje brood wat net uit de oven komt (zelf gebakken )
Avond: Runderstoofpot. het recept vind je hier



Dag 5: Woensdag 11 mei + fietsen, boksen en rondje lopen in de pauze op het werk
Ontbijt: Magere kwark en muesli + glas water
Lunch: Zelf gebakken brood, 3 plakjes (zie recept hier) met zuivelspread light
Tussendoor: Appel, pakje mini crackers van Lu olfijf&oregano, paar blokjes kaas, heet water, 2 koppen thee citroen
Avond: Restje avond eten van maandag



Dag 6: Donderdag 12 mei + fietsen en rondje lopen in de pauze 
Ontbijt: Magere kwark en muesli 
Lunch: Zelf gebakken brood, 3 plakjes (zie recept hier) met zuivelspread light
Tussendoor: heet water, appel en zakje Zonnatura Soja knabbels
Avond: Volkoren pasta met Aivar (suikervrije meze), mager rundergehakt, ui, paprika, zongedroogde tomaat, rucola en feta.




Dag 7: Vrijdag 13 mei + fietsen en rondje hardlopen
Ontbijt: Magere kwark en muesli en glas water
Lunch: 4 volkoren crackers met pindakaas
Tussendoor: Spelt kaas cracker,1 kiwi, heet water, 1 Zonnatura noten pinda- rozijnen reep en groene thee citroen
Avond: Linzen met wortel, ui, cougette, cherry tomaatjes, rucola, zongedroogde tomaatjes, geitenkaas en glas water met citroen.




Dag 8: Zaterdag 14 mei + fietsen en savonds even hoepelen voor de tv
Ontbijt: Magere kwark en muesli en kop groene thee citroen
Lunch: 2 volkoren crackers met pindakaas en 2 koppen groene thee citroen
Tussendoor: Tijdens het shoppen, loop ik langs de markt en koop ik een zakje macademia noten. yummie, handje naturel chips.
Avond: Restje runderstoofpot.

Dag 9: Zondag 15 mei + high45 training met Followfitgirls bij Barbera den Bak
Ontbijt: Magere kwark en muesli en kop groene thee citroen
Lunch: Sla bij Sla Amsterdam. Persoonlijk zou ik hier niet nog een keer gaan eten. Mij maak je meer blij met een broodje en eventueel wat groen ertussen. Ik droomde vandaag ook van brownies;-)
Tussendoor: Appel, paar macademia noten, handje naturel chips, muntthee, gezonde smoothie
Avond: De salade bij Sla was echt heel groot, ik kreeg het zelfs niet allemaal niet op, en ik was om 18:00 thuis dus met 1 speltcracker met kaas en een pot groene thee citroen was ik voorzien.




Dag 10: Maandag 16 mei + wandelen
Ontbijt: Magere kwark met muesli en kiwi en kop groene thee citroen
Lunch: Van het restje zelf gebakken brood tosti met kaas gemaakt. 
Tussendoor: 1 Zonnatura noten pinda- rozijnen reep, zelfgebakken bananen brood, handje naturel chips en veel thee
Avond: 2 koppen verse zelfgemaakte tomaten soep 








Mijn conclusie: Ik had niet gedacht dat er in zoveel producten toegevoegde suikers zitten.Bijvoorbeeld in biefstuk: hier zat dus glucosestroop in! Ik kwam hier pas later achter, maar ik vind het ook echt bizar dat er zelfs in vlees suiker is toegevoegd. Ik denk niet dat ik deze producten niet meer zal eten, maar het is toch wel belangrijk dat je eens goed kijkt wat je nou eigenlijk op een dag voor extra suikers binnen krijgt. Meer dan je denkt;-) en daar kunnen een heleboel klachten van komen. Ik vond deze challenge erg leerzaam, omdat ik nu meer kennis heb van producten en ik nu betere keuzes kan maken. Ook hoop ik dat ik 1 a 2 keer per week iets van chocola of snoep zal eten in plaats van elke dag. Ik ben nu voor mijn gevoel een soort van op dieet geweest en kan nu een betere balans vinden tussen gezond eten en af en toe iets lekkers. Ook ben ik 2 kilo afgevallen door niet te snoepen en gezonde keuzes te maken. daarnaast denk ik dat ik dit zo kan volhouden en ben erg blij dat ik deze challenge heb gedaan om mezelf in de goede richting te helpen en de perfecte balans te creëren. 


Wat vond voedingsdeskundige Yvonne Hollander van mijn eetdagboek?

Ik kan niet anders dan je een groot compliment geven over de zorgvuldige uitvoering van je challenge. Een goede voorbereiding is het halve werk! Wanneer je bijvoorbeeld gewend bent om voorverpakte producten te gebruiken kost het veel aandacht en tijd om over te schakelen op producten die geen toegevoegde suikers bevatten. Op je blog las ik dat je zelfs een kookboek hebt aangeschaft! 
Ook heb je gemerkt dat wanneer je buiten de deur gaat eten, het eigenlijk best lastig is om geen toegevoegde suikers te eten, de reden waarom je twee weken later met de challenge bent begonnen!
Hoe is het inmiddels met je behoefte aan suiker? Merk je dat deze is afgenomen?
Wel vraag ik me af of je voldoende energie binnen krijgt op een dag in vergelijking met de hoeveelheid beweging die je af en toe hebt. Snoep en andere suikerrijke producten bevatten door de suiker en verzadigde vetten veel energie. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je doel is ( bijvoorbeeld afvallen of gewicht stabiel houden). Wanneer je je gewicht wil stabiliseren kun je een grotere portie gezonde vervanger van snoep nemen.
Ik hoop dat deze challenge je heeft gebracht wat je voor ogen had en dat is dat je behoefte aan snoepen een stuk is verminderd en daarvoor in de plaats een gezonde vervanger weet uit te kiezen.

Opmerkingen over producten:


Muesli: Muesli is een heel lastig product! Er zijn namelijk zoveel soorten verkrijgbaar. Vaak worden ze helemaal de hemel in geprezen door de producent, door de verpakking een gezond imago te geven, terwijl er vaak heel veel suiker aan toegevoegd is! Op mijn blog lees je een research naar welke muesli gezond is: http://www.yvonnehollander.nl/wat-is-een-gezonde-muesli/ 

Pakje mini crackers van Lu olfijf&oregano: Hier is helaas suiker aan toegevoegd. Suiker verstopt in de benaming van ‘gerstemoutextract’ alle benamingen met ‘mout’valt onder een suiker. Dit is namelijk een proces waarbij suiker ontstaat. Daarnaast bevatten deze crackertjes niet echt voedingswaarde voor het lichaam. Wellicht had je zin in iets hartigs en knapperigs? Wel eens van kikkererwten een gezonde borrelnoot gemaakt?? Kikkererwten uitlekken, bestrooien met kruiden zoals kerrie, chili, zout, peper, paprika, op een bakplaat in de oven lekker knapperig laten worden! De andere tussendoortjes waren overigens erg gezond!

Calve pindakaas (zonder nootjes) : Een leuk weetje: Wist je dat in de Pindakaas Light, suiker is toegevoegd?? Light mag op een product staan wanneer er 33% minder vet, suiker óf energie in een product zit in vergelijking met het normale product. Onthoud daarom het volgende! Wanneer er iets uit een product is gehaald (in de geval vet) bedenk dat er dan altijd iets voor in de plaats wordt  toegevoegd.

Het merk Zonnatura heeft een gezond imago, maar ook producten van deze producent zijn niet 100% natuurlijk en worden er vaak suikers aan toegevoegd. Ook hierbij geldt dat etiketten lezen erg belangrijk blijft. Mueslirepen kun je overigens ook heel gemakkelijk zelf maken. 

Heel veel succes met het voortzetten van je gezondere voedingspatroon!

Sunday, May 22, 2016

Favorites of the moment

Deze heerlijke Body Mist kreeg ik van mijn lieve nichtjes cadeau. Hij ruikt echt super lekker | Ketting  met een hartje van goud van My Jewellery | Horloge van Rosefield  | 

Saturday, May 21, 2016

Instagram lately..

Zelfgebakken brood. Het recept vind je hier 
Mei kermis in Groningen
Lekker chill dagje. Inspiratie opdoen in Vogue
Met Followfitgirls een high45 training in Amsterdam gedaan.
Amsterdam
Opening van Primark Groningen
Seringen uit de tuin van mijn ouders. Ze ruiken heerlijk

Gezond ontbijtje

Deze mok kocht ik bij Primark