Tuesday, April 5, 2016

Power sport smoothie

Van de week had ik weer wat spinazie over en dacht laat ik er weer eens een smoothie mee maken. Meestal is mijn combinatie dan banaan, spinazie en sinaasappelsap. Nu heb ik gekozen voor ananas en een beetje hennepzaad. 




Waar zijn deze superfoods goed voor


In spinazie zit super veel foliumzuur waardoor je minder snel vermoeit raakt. Super handig dus als je net als ik veel sport en veel energie nodig hebt. Ook zit in spinazie ijzer, calium en vitamine A,C,K, en E. Allemaal goed voor hersenen, hart, sterkere botten en spieren. 

Ananas is een ontgifter die lever en nieren stimuleert en helpt bij vertering. Ook boost het je immuunsysteem en verbetert het de hersenwerking. Ananas zit vol met vitamine en antioxidanten. 

Hennepzaad bevat veel omega 3-vetzuren en meer dan 20 mineralen. Hennepzaad helpt om je gewrichten, je hart en bloedvaten en je geheugen in goede conditie te houden. Ook zitten er veel eiwitten in hennepzaad. En zou het een wondelmiddel zijn voor een mooie huid, stevige nagels en gezond haar.



Wat heb je nodig?

  • Ongeveer 2 glazen jus d'orange
  • 3 handjes gewassen blad spinazie
  • 1 bakje annanas ( ik gebruik verse stukjes )
  • 4 eetlepels hennepzaad 

Hoe ga je het maken?

Doe alles in de blender en mix het totdat het een glad mengsel is en giet het in een glas met een rietje! Enjoy




Bron superfoods: Boekje Happy Shake
Post a Comment