Tuesday, March 29, 2016

Out of your comfort zone | Sport

10 goede voornemens voor 2016 schreef ik begin dit jaar in een blog op Followfitgirls. 1 van deze voornemens is dat ik andere groepslessen wilde volgen in de sportschool. Wat meer afwisseling en uitdaging in sport! 


"Life begins at the end of your comfort zone"


Nou ik ben uit mijn comfort zone gestapt en ben begonnen met een cursus boksen! 8 weken lang 2 keer per week boksen. Hier lees je meer over mijn nieuwe uitdaging. Ook heb ik een les Jumping Fitness gedaan wat echt super leuk is en erg effectief! Lees hier mijn blog over mijn ervaring met Jumping Fitness.
Ik denk dat afwisseling erg belangrijk is omdat je anders in een sleur terecht komt en ook geen vooruit gang meer boekt. Nu hoef je niet altijd vooruit gang te boeken, maar het is ook leuk om af en toe eens iets anders te proberen. Een blog over afwisseling in de sportschool kun je hier lezen. 

Nog een andere uitdaging was dat ik met mijn vriend ging klimmen in Kardinge Groningen. Bij het klimcentrum Bjoeks. Super leuk om weer eens iets anders te proberen. 2 weken geleden ging ik nog kleiduifschieten, nu had ik zin om te klimmen! Mijn vriend is ook erg sportief dus die vond dit wel een goed idee:-) Jaren terug heb ik wel eens geklommen, maar om het nu weer te doen vond ik toch wel spannend. We kregen een instructie en gingen hierna de uitdaging aan om een route doormiddel van 1 kleur te klimmen. Dit ging ons aardig af, dus de volgende uitdaging was om over een hobbel heen te klimmen. De adrenaline voelde ik wel door mijn lijf en ondanks enige twijfels, heb ik het toch gedaan!








Post a Comment